Reklamation och returer

Om du vill returnerna något så gör du följande:
Kontakta alltid Himmelrikets kundservice för instruktioner innan du skickar tillbaka något.
Du når oss enklast via telefon eller e-post: retur@himmelriket.se

Om du kontaktar oss skriftligen behöver vi följande uppgifter:
Ditt namn, vilken/vilka varor du vill returnera samt hur vi kan nå dig för att lämna
returnummer och instruktioner så att du enkelt och smidigt kan skicka in din retur.

Returer ska skickas direkt till Himmelriket i Sverige AB, Skräddarvägen 8, 82995 Harmånger
Du står själv för returkostnaden och är ansvarig för att varorna når Himmelriket
i samma skick som du fick de tillsammans med nödvändig returinformation.

Produkter ska returneras i originalförpackning, väl emballerad och i väsentligen oförändrat skick.
När vi fått tillbaka varan och godkänt returen kommer vi beroende på ditt önskemål
betala tillbaka köpesumman inom 30 dagar från vårt godkännande
eller ge dig motsvarande belopp i kredit till nästa köp.

Reklamation
Reklamationsrätten gäller i tre år, men efter 6 månader åligger det kunden
att kunna visa på att felet på produkten är ursprungligt och inte uppstått vid användning.
I de flesta fall visar sig dock sådana fel vid första användningen av produkten.
Om du fått fel vara eller den är trasig eller felaktig ska du, snarast möjligt och inom skälig tid, kontakta vår kundservice.

Detta kan du enklast göra via telefon eller e-post: retur@himmelriket.se
Vi behöver ditt namn, och information om vilken vara det gäller, och anledning till reklamation
samt din kontaktinformation så vi kan nå dig och lämna instruktioner.

Du får sedan en reklamationssedel att fylla i, en fraktsedel att sätta på paketet
Returnera sedan varan, väl emballerad, tillsammans med reklamationssedeln
och förse försändelsen med fraktsedeln som du får från oss.
Du ansvarar för att varan når Himmelriket i samma skick med nödvändig information.

Vi skickar din ersättningsvara, eller i vissa fall reparerade vara
så snart produkten har undersökts och returen har godkänts av oss.
Om vi inte kan erbjuda samma vara får du själv välja något av följande alternativ:
Du kan få pengarna tillbaka inom 30 dagar.
Du kan även välja att få motsvarande belopp i kredit i vid ett nytt köp.
Du kan få en likvärdig produkt i för samma pris om det finns.

Ej godkänd reklamation
Vid ej godkänd reklamation debiteras du 150 kr för frakt och undersökningsavgift.
Vill du ha tillbaka produkten tillkommer 75 kr.
I annat fall (eller om du inte meddelat om du vill ha den) kasseras produkten.
Exempel på icke godkända reklamationer är om produkten saknar fel, det rör sig om slitage, felaktig hantering eller användande.

Skadat paket
I händelse av att du kan se att varan skadats i transporten
så ska du anmäla detta till utlämnningsstället när du får paketet.
Fotografera skadan och få en skriftlig bekräftelse på skadan från utlämningsstället.
Skicka med kopior av bilder och bekräftelse tillsammans med din reklamation.

Om du av någon anledning vill skicka produkten till Himmelriket
utan att använda vår fraktsedel ska försändelsen skickas till:
Himmelriket i Sverige AB, Skräddarvägen 8, 82995 Harmånger
Med brev (max 3 cm tjockt) eller som företagspaket.
(Skicka EJ returer eller reklamationer med postpaket, rekommenderat brev
eller på annat sätt som innebär att försändelsen måste hämtas ut på ett utlämningsställe.
Det får inte heller förses med betalningskrav / ”mottagaren betalar”.
Kontakta alltid kundtjänst för instruktioner innan du skickar tillbaka något